بوتاکس زیر بغل چیست؟ انواع،روش ها،مزایا،معایب و هزینه های آن

بوتاکس زیر بغل در کرمان

نویسنده:

aref-es-admin

تاریخ انتشار:

26 اسفند 1402

برچسب ها:

اشتراک گذاری در:

بوتاکس یک ماده است که از باکتری Clostridium botulinum به دست می‌آید و به عنوان یک توکسین عضلانی عمل می‌کند. در روش بوتاکس زیر بغل، این ماده به صورت تزریقی در عضلات زیر بغل استفاده می‌شود. این باعث مهار انتقال سیگنال عصبی به عضلات شده و عضلات تحت تأثیر قرار می‌گیرند.این ماده باعث ایجاد حالت فلج در عصب‌ها می‌شود؛ همین مسئله انتقال سیگنال‌ها را متوقف می‌کند. در واقع با انجام تزریق بوتاکس زیر بغل، فعالیت عضلات تعریقی کاهش می‌یابد. بنابراین بوتاکس یک روش برای کم کردن تعریق بیش از حد در بدن است.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس زیر بغل چیست

تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش زیبایی پزشکی است که در بین افراد محبوب است. در این روش با استفاده از تزریق موادی بنام بوتولینوم توکسین، تعریق بیش از حد در منطقه زیر بغل کنترل می‌شود.  در این روش با کاهش فعالیت عضلات  موجب می‌شود تخلیه موقت تعدادی از گلبول‌های عصبی انجام گیرد و در نتیجه، تعریق کمتر می‌شود. از این روش برای کم کردن تعریق‌های بیش از حد  در ناحیه زیر بغل و تعریق دست‌ها و پاها استفاده می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که این روش حتما باید زیر نظر یکپزشک مجرب و متخصص انجام شود .در غیر اینصورت عوارض جانبی مانند درد موقت،تورم و یا ضعف موقت در ناحیه تزریق. رخ می‌دهد.

بوتاکس زیر بغل چه کاربردی دارد؟

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس

بوتاکس زیر بغل به عنوان یکی از روشهای نوین پزشکی امروز برای کاهش تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل استفاده می‌شود.تعریق  بیشتراز حد طبیعی وقتی صورت میگیرد که تعداد غیر طبیعی از گلبول‌های عصبیبه عنوان ناقل سیگنال عصبی تحریک می‌شود و این باعث تعریق بیش از حد معمول می‌شود.

با تزریق بوتاکس در عضلات زیر بغل، این ماده مسدودکننده عصبی فعالیت عضلانی را موقتاً متوقف کرده و از انتقال سیگنال عصبی به عضلات جلوگیری می‌کند. این باعث کاهش ترشح تعریق در ناحیه مورد تزریق می‌شود، و اثر آن به طور معمول تا چند ماه ادامه دارد.

استفاده از بوتاکس زیر بغل می‌تواند برای افرادی که با مشکل تعریق بیش از حد در این ناحیه مواجه هستند و درمان‌های دیگر موثر نبوده ، مفید باشد.

مواردی که شما میتوانید از بوتاکس زیر بغل استفاده کنید عبارتند از:

  • افرادی که بیش از حد معمول تعریق دارند می‌توانند از این روش به عنوان یک راه حل غیر جراحی استفاده کنند.
  • بعضی از افراد ممکن است به خاطر تعریق بیش ازحد در نواحی از بدن مانند زیر بغل اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.استفاده از بوتاکس زیر بغل باعث می‌شود تا فرد احساس ناراحتی نداشته باشد و اعتماد به نفس او زیاد شود .
  • تغییرات آب و هوا در فعالیت‌های روزمره  تأثیرگذاربوده و باعث تعریق بدن می‌شود. بوتاکس زیر بغل تعریق را کم میکندو به افراد امکان پیشروی در زندگی روزمره را می‌دهد.

تزریق ژل و بوتاکس در کرمان توسط دکتر فریبا عارف متخصص جراحی عمومی


مزایای بوتاکس زیر بغل چیست؟

مزایای بوتاکس زیر بغل

در اینجا به مواردی که بوتاکس زیر بغل را از سایر روش‌ها متمایز می‌کند می‌پردازیم که شامل موارد زیر می‌باشد :

  1. یکی از مزایای اصلی استفاده از بوتاکس زیر بغل، کاهش تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است.
  2. پس از تزریق بوتاکس، اثرات مثبت معمولاً تا چند ماه ممکن است دوام داشته باشد. این کار باعث می‌شود تا افراد   بدون نیاز به تکرار پی در پی از مزایای طولانی‌مدت آن بهره‌ بگیرند.
  3. روش بوتاکس نسبت به بسیاری از روش‌های جراحی  سریع و آسان است. تزریق‌ به طورسریع انجام می‌شود.بسیاری از افراد بعد از تزریق  به سرعت به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردند.
  4. با کاهش تعریق بیش از حد، افراد ممکن است احساس راحتی بیشتری در زندگی روزمره کنند و اعتماد به نفس آن‌ها افزایش یابد.
  5. همچنین بوتاکس زیر بغل به عنوان یک روش ایمن در مقایسه با روشهای جراحی شناخته می‌شود و عوارض جانبی ان معمولاً موقت و کم است. این به افراد امکان استفاده از این  روش بدون نگرانی از عوارض جدی آن را می‌دهد.

در هر حال با این که بوتاکس مزایا و اثرات مثبتی دارد اما لازم است که قبل از انجام آن با یک پزشک مجرب و متخصص مانند دکتر فریبا عارف مشورت کنید. دلیل این است که هر فرد نسبت به عوامل بیرونی واکنش‌های متفاوتی دارند.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

استفاده از بوتاکس زیر بغل ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره ‌می‌کنیم:

  • تورم و قرمزی: ممکن است در محل تزریق بوتاکس، تورم و قرمزی کوچکی ایجاد شود که معمولاً  موقتی است و در چند‌های  اولیه  پس از تزریق از بین می‌رود.
  • درد یا ناراحتی: بعضی از افراد بعد از تزریق بوتاکس، درد یا ناراحتی موقت در ناحیه تزریق احساس می‌کنند. این ناراحتی معمولاً به سرعت بهبود می‌یابد.
  • خارش یا لطافت پوست: در بعضی از افراد  پس از تزریق بوتاکس، خارش یا لطافت پوست در قسمت تزریق به وجود می‌آید. این مشکلات  معمولا موقتی هستند.
  • ضعف عضلانی موقت: در برخی از موارد، ممکن است عضلات نزدیک ناحیه تزریق بوتاکس موقتاً ضعیف شوند. این ضعف در چند هفته اول احساس می‌شود و به تدریج بهبود می‌یابد.
  • عوارض جلدی نادر: بعضی از افراد ممکن است به طور نادر به عوارض جلدی مانند تغییرات در رنگ پوست یا التهاب پوست مواجه شوند.
  • مقاومت به بوتاکس: همچنین افراد ممکن است به مرور زمان به بوتاکس مقاوم شوند و تاثیر بوتاکس در آنها دیده نشود.در این موارد باید تزریق را بیشتر کرد ویا از روش دیگری استفاده کرد.
  • عوارض خودی بوتاکس: استفاده نادرست یا انجام تزریق‌های بوتاکس توسط افراد غیرتخصصی می‌تواند به عوارض جانبی جدی منجر شود.

اگر برای تزریق بوتاکس خود به پزشک ماهر و متخصصی مراجعه کنید قبل از انجام ان مشاوره کامل می گیرید و به تمامی موارد بعد از ان اگاه می شوید و عوارض ان به حداقل می رسد.
دکتر فریبا عارف متخحصص جراحی عمومی در کرمان است که خدمات تزریق ژل و بوتاکس در کرمان را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما انجام می دهد.


روش‌های تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

تزریق بوتاکس زیر بغل باید توسط یک پزشک متخصص و مجرب و همچنین در یک محیط کاملا تمیز وپزشکی انجام داده شود. در این روش  بوتاکس به عنوان یک ماده مسدود کننده عصبی برای کاهش فعالیت عضلات زیر بغل به کار میرود. پس از تشخیص و تعیین منطقه بوتاکس در بدن پزشک مقدار دوز مناسبی از بوتاکس را با استفاده از سوزن به عمق مشخص در عضله تزریق می‌کند. این روش یک روش غیر جراحی است که به کار میرود تا به طور موقت تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل را کنترل کند.با انجام این روش عضلاتی که مسئول تولید کردن عرق هستند به مدت مشخصی کمتر فعال می‌شود. این کار موجب می‌شود تا فرد تعریق بیش از حد نداشته باشد.

ممکن است پس از تزریق، برخی از افراد علائم جانبی نظیر تورم، قرمزی یا درد ملموس در ناحیه تزریق را تجربه کنند، اما این علائم معمولاً به طور موقت و خودبخود از بین می‌روند. حتما با پزشک مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که این روش با شرایط شما سازگار است.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل چیست؟

مراقبت های بعد از بوتاکس زیر بغل

بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل شما به برخی از مراقبتهای بعد از تزریق که برای شما لازم و مفید است نیاز خواهید داشت. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سعی کنید پس از تزریق بوتاکس فعالیت زیادی سنگین انجام ندهیدو به خودتان فرصت بهبودی بدهید.
  • شما نباید محل تزریق بوتاکس را لمس ویا ماساژ دهید تا زمانی که پزشک به شما اجازه این کار رابدهد.
  • باید از سرما و گرما در روزهای اولیه ساز تزریق اجتناب کنید و از حمام گرم یا سرد خودداری کنید.
  • باید از مواد ضد عفونی کننده و ضد تعریق‌های دارای الکل در محل تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  • بعد از تزریق باید زیر نظر پزشک خود. باشید و هر گونه ناهنجاری را به پزشک اطلاع دهید .
  • اجتناب کردن از خوردن مواد غذایی گرم چون ممکن است غذاها و نوشیدنی‌های گرم بعد از تزریق تأثیرات جانبی داشته باشد.
  • شاید پزشک به شما توصیه کند که در روزهای اولیه پس از تزریق بوتاکس در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید تا عوارض جانبی ناخواسته کاهش یابد.

در آخر به شما توصیه می‌کنیم که قبل از انجام بوتاکس با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید و هرگونه سوال با نگرانی خود را با او در میان بگذارید .اطمینان پیدا کنید که  این مراقبتها یا دستورات پزشک شما هماهنگ باشد چون هر فرد شرایط ونیازهای خاص خود را دارد.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل چه مدت است؟

شاید این موضوع هم برای شما سوال باشد که مدت زمان ماندگاری بوتاکس تا چه اندازه وزمانی است. معمولا مدت زمان ماندگاری بوتاکس زیر بغل از ۳تا ۶ماه است و پس از این اثرات آن کاهش می‌یابد. پس از درمان با بوتاکس زیر بغل اثرات تزریق در چند روز اول پس از تزریق ظاهر ‌می‌شود و تا چند هفته ادامه می‌یابد. مدت زمان ماندگاری بوتاکس زیر بغل متفاوت بوده و به نوع بوتاکس استفاده شده و واکنش افراد  به درمان بستگی دارد. شما بهتر است با پزشک مورد نظر خود در مورد موارد خاص ومدت بوتاکس مشورت کنید. بازه زمانی برای تجدید دوباره بوتاکس زیر بغل  بستگی به نیازها و تصمیم  شما و البته توصیه‌های پزشکتان دارد.

پس نتیجه می‌گیریم که مدت زمان ماندگاری بوتاکس به عواملی مانند  نوع بوتاکس، مقدار دوز مصرفی واکنش هر فرد به ماده تزریق شده بستگی دارد.

هزینه‌های تزریق بوتاکس زیر بغل چقدر است ؟

هزینه بوتاکس زیر بغل

هزینه ی تزریق بوتاکس زیر بغل بستگی  به مکان و تجربه پزشک، میزان دوز مصرفی وسایر عوامل دارد.

در نهایت، قبل از تصمیم‌گیری در مورد تزریق بوتاکس، به پزشک خود مراجعه کرده و تمام جوانب و فرصت‌های مربوط به این روش را بررسی کنید. همچنین، از اطلاعات به‌روز و معتبر در مورد تزریق بوتاکس استفاده کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.در همین راستا  می توانید توسط دکتر فریبا عارف معاینه شوید و ایشان در این زمینه به شما مشاوره می دهند . دکنر فریبا عارف متخصص جراحی داخلی  با بیش از 25 سال تجربه و مهارتی ستودنی انواع خدمات درمانی و زیبایی از جمله تزریق بوتاکس را برای شما عزیزان با بهترین کیفیت انجام میدهند برای دریافت نوبت میتوانید با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : 034-32267875


دکتر فریبا عارف متخصص جراحی عمومی با 25 سال سابقه جراحی

جراحی لیزری هموروئید در کرمان

جراحی و درمان فیستول در کرمان

جراحی لیزری کیست مویی در کرمان

جراحی و درمان شقاق در کرمان

تزریق ژل و بوتاکس در کرمان

لیزر CO2 در کرمان

جراحی زیبایی واژن در کرمان

جراحی های زیبایی شکم و پستان

جراحی های سرپایی

درمان کیست پستان

درمان آبسه مقعدی

درمان فتق ناف و کشاله ران


 

اولین دیدگاه را بنویسید

درخواست رزرو نوبت

جهت رزرو نوبت لطفا فرم زیرا تکمیل نمایید

ساعت کاری پزشک:

شنبه-16:00 - 20:00

|

دوشنبه-16:00 - 20:00

|

چهارشنبه-16:00 - 20:00

"(الزامی)" indicates required fields